Σχετικά με την διάβαση πεζών
Ας δούμε κάποια πράγματα, που επίσης έστειλε αναγνώστης
(τελικά στον κόσμο, ανήκει το pafsilipom😁).
"⚖️ Τι σημαίνει «δεν θεωρείται επίσημη διάβαση»
Όταν λέμε ότι μια διάβαση δεν θεωρείται επίσημη, εννοούμε ότι:
Δεν πληροί τις προδιαγραφές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και των ΟΜΟΕ (Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων).
Δεν αναγνωρίζεται νομικά ως διάβαση πεζών από την Τροχαία ή τα δικαστήρια,
γιατί δεν είναι σήμανση εγκεκριμένου τύπου.
👉 Άρα, για τον νόμο, εκεί δεν υπάρχει “διάβαση”, ακόμα κι αν φαίνεται σαν διάβαση.
---
🚗 Σε περίπτωση ατυχήματος:
Αν γίνει ατύχημα σε τέτοιο σημείο, η ευθύνη και η αντιμετώπιση εξαρτώνται από το ποιος φταίει και αν η διάβαση είναι σύμφωνη με τον ΚΟΚ:
1️⃣ Αν ο πεζός διασχίζει σε μη επίσημη διάβαση (π.χ. κόκκινη):
Δεν έχει το τεκμήριο προτεραιότητας που θα είχε σε κανονική (λευκή) διάβαση.
Ο οδηγός δεν υποχρεούται νομικά να σταματήσει, εφόσον δεν υπάρχει επίσημη σήμανση.
Αν γίνει σύγκρουση, ο πεζός μπορεί να θεωρηθεί συνυπαίτιος ή ακόμη και κύρια υπαίτιος, ανάλογα με τις συνθήκες (άρθρο 38 ΚΟΚ – υποχρεώσεις πεζών).
🧾 Παράδειγμα από πρακτική/νομολογία:
> Σε υποθέσεις όπου ο πεζός διέσχισε σε «διακοσμητική» ή «μη εγκεκριμένη» διάβαση, τα δικαστήρια έχουν κρίνει ότι δεν ίσχυε προτεραιότητα υπέρ του πεζού.
---
2️⃣ Αν ο δήμος ή ο φορέας οδού έχει φτιάξει την κόκκινη διάβαση:
Τότε μπορεί να υπάρξει ευθύνη του δήμου ή της τεχνικής υπηρεσίας για παράνομη ή εσφαλμένη σήμανση, εφόσον αυτή δημιούργησε παραπλάνηση στον πεζό.
Δηλαδή, ο πεζός μπορεί να πει: «νόμιζα ότι ήταν κανονική διάβαση» — και να στραφεί κατά του δήμου για κακοτεχνία ή παράλειψη σήμανσης.
Αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί ότι ο οδηγός ίσως να έχει μερική ευθύνη (π.χ. αν δεν ήταν προσεκτικός ή κινούνταν υπερβολικά γρήγορα),
αλλά το τεκμήριο υπέρ του πεζού δεν ισχύει."
Έγραψε ενας κάτι για την διάβαση του σχολείου.
Και το έψαξα λιγο και δες τι βρήκα
⚖️ Τι σημαίνει «δεν θεωρείται επίσημη διάβαση»
Όταν λέμε ότι μια διάβαση δεν θεωρείται επίσημη, εννοούμε ότι:
Δεν πληροί τις προδιαγραφές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και των ΟΜΟΕ (Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων).
Δεν αναγνωρίζεται νομικά ως διάβαση πεζών από την Τροχαία ή τα δικαστήρια,
γιατί δεν είναι σήμανση εγκεκριμένου τύπου.
👉 Άρα, για τον νόμο, εκεί δεν υπάρχει “διάβαση”, ακόμα κι αν φαίνεται σαν διάβαση.
---
🚗 Σε περίπτωση ατυχήματος
Αν γίνει ατύχημα σε τέτοιο σημείο, η ευθύνη και η αντιμετώπιση εξαρτώνται από το ποιος φταίει και αν η διάβαση είναι σύμφωνη με τον ΚΟΚ:
1️⃣ Αν ο πεζός διασχίζει σε μη επίσημη διάβαση (π.χ. κόκκινη):
Δεν έχει το τεκμήριο προτεραιότητας που θα είχε σε κανονική (λευκή) διάβαση.
Ο οδηγός δεν υποχρεούται νομικά να σταματήσει, εφόσον δεν υπάρχει επίσημη σήμανση.
Αν γίνει σύγκρουση, ο πεζός μπορεί να θεωρηθεί συνυπαίτιος ή ακόμη και κύρια υπαίτιος, ανάλογα με τις συνθήκες (άρθρο 38 ΚΟΚ – υποχρεώσεις πεζών).
🧾 Παράδειγμα από πρακτική/νομολογία:
> Σε υποθέσεις όπου ο πεζός διέσχισε σε «διακοσμητική» ή «μη εγκεκριμένη» διάβαση, τα δικαστήρια έχουν κρίνει ότι δεν ίσχυε προτεραιότητα υπέρ του πεζού.
---
2️⃣ Αν ο δήμος ή ο φορέας οδού έχει φτιάξει την κόκκινη διάβαση:
Τότε μπορεί να υπάρξει ευθύνη του δήμου ή της τεχνικής υπηρεσίας για παράνομη ή εσφαλμένη σήμανση, εφόσον αυτή δημιούργησε παραπλάνηση στον πεζό.
Δηλαδή, ο πεζός μπορεί να πει: «νόμιζα ότι ήταν κανονική διάβαση» — και να στραφεί κατά του δήμου για κακοτεχνία ή παράλειψη σήμανσης.
Αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί ότι ο οδηγός ίσως να έχει μερική ευθύνη (π.χ. αν δεν ήταν προσεκτικός ή κινούνταν υπερβολικά γρήγορα),
αλλά το τεκμήριο υπέρ του πεζού δεν ισχύει."
#####
Ας αναφέρουμε και τι λέει ο νόμος 4530/2018 (Άρθρο 24) σχετικά με το χρώμα και τις προδιαγραφές των διαγραμμίσεων οδών. Ο νόμος περιγράφει τα χρώματα που χρησιμοποιούνται στις οδικές διαγραμμίσεις.
Σύμφωνα με αυτόν, οι μόνιμες διαγραμμίσεις γίνονται με λευκό χρώμα, που θεωρείται και περιλαμβάνει αποχρώσεις αργυρόχρωμου και ανοικτού γκρι.
Κίτρινο χρησιμοποιείται για προσωρινές ή απαγορευτικές διαγραμμίσεις (π.χ. στάθμευση). Επιπλέον, οι τεχνικές προδιαγραφές διαγράμμισης προσδιορίζονται από οδηγίες και πρότυπα της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου απαιτείται η χρήση δοκιμασμένων υλικών με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, υψηλή αντανακλαστικότητα και ανθεκτικότητα. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Νόμος 5209/2025) επίσης εφαρμόζεται και καθορίζει κανονισμούς χρήσης διαγραμμίσεων σε δημόσιους χώρους.
Συνοπτικά, το λευκό είναι το επίσημο χρώμα για τις διαβάσεις πεζών και τις περισσότερες διαγραμμίσεις οδών, ενώ άλλα χρώματα όπως το κίτρινο χρησιμοποιούνται για συγκεκριμένες περιπτώσεις ή προσωρινές σημάνσεις.
Κι αυτός ο νομοθέτης.... εμπάθεια που την είχε με τον Σταθα !!!! 😁
Να μην βάλει λίγο κόκκινο, ούτε για πλάκα.
Εντωμεταξύ ω μη γενοιτο στον δικό μας το δήμο, σε περίπτωση ατυχήματος η ευθύνη της τεχνικής υπηρεσίας είναι αυξημένη.
Ο άνθρωπος, θα τους πει το δικαστήριο, είναι "κομμένος". Από τα στοιχεία στο ίντερνετ του Δήμου άλλωστε, το διαβάζατε ΚΑΘΕ ημέρα στο pafsilipon, ΜΕ στοιχεία.
ΕΣΕΙΣ τι κάνατε ????
😂😂😂😂😂

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου