Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Όχι ο νεκρός ΔΕΝ δικαιώνεται !!!

 Πρόκειται για παρανόηση



των λόγων του Απόστολου Παύλου.


Η φράση «ο αποθανών δεδικαίωται από της αμαρτίας» (Ρω μ. 6,7) σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει αυτό που νομίζουμε.


Κατά πόσο μπορείς να αναφέρεις και κάποιες αρνητικές πτυχές κάποιου που μόλις πέθανε, σε ένα άρθρο-νεκρολογία ???


🤔🤔🤔

Με αφορμή κάποιες αντιδράσεις σχετικά με το πώς παρουσίασε κάποτε η LIFO την είδηση του θανάτου του Γιώργου Κουρή (κάνοντας μια αναδρομή στην καριέρα του, χωρίς να κρύψει τα εξαιρετικά μελανά της σημεία και χωρίς να χρησιμοποιήσει ευφημισμούς), θα ήθελα να διευκρινίσω τα εξής:


“Ο νεκρός δεδικαίωται ???”


Λέμε συχνά ότι “ο νεκρός δεδικαίωται” οπότε θεωρούμε πως είναι κακό να πούμε την αλήθεια.


Κι όμως, υπάρχει μια παρεξήγηση:


 Η φράση είναι «ο αποθανών δεδικαίωται από της αμαρτίας» (Ρω μ. 6,7) και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει αυτό που νομίζουμε.


Ο Απόστολος Παύλος μιλά για τη βάφτιση και το πώς η βάπτιση νεκρώνει την αμαρτία, καθιστώντας τον βαπτισθέντα “νεκρό” για αυτήν. Και προσθέτει πως τελικά ο “νεκρός” δεν μπορεί να αμαρτάνει άλλο.


Περισσότερα και χριστιανικότερα εδώ, απ’ τον Στέργιο Ν. Σάκκο, ομότιμο καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Να ένα απόσπασμα απ’ το κείμενό του:


“Ἕνα ἀπό τά χωρία τῆς ἁγ. Γραφῆς πού παρανοοῦν οἱ πολλοί, εἶναι τό Ρω 6,7 («ὁ ἀποθανών δεδικαίωται ἀπό τῆς ἁμαρτίας»). Ὅταν οἱ πολλοί λένε ὁ ἀποθανών δεδικαίωται ἐννοοῦν ὅτι ὁ ἄνθρωπος πού πέθανε ὁποιοσδήποτε κι ἄν ἦταν εἴτε καλός εἴτε κακός ἐφόσον πέθανε ἔχει δικαιωθεῖ καί ἔχει σωθεῖ στήν μετά θάνατον ζωή. Καί κανείς δέν ἐπιτρέπεται νά τόν κρίνει καί νά τόν κατηγορήσει, αλλά πρέπει νά εἶναι σεβαστός πλέον μεταξύ τῶν ζώντων καί ἀπρόσβλητος.


Ὑπ’ αὐτήν τήν ἔννοια χρησιμοποιοῦν τό χωρίο καί εὐλαβεῖς ἀκόμη χριστιανοί ἀπό ἀμάθεια βεβαίως καί ἁπλότητα καρδίας. Τό χρησιμοποιοῦν δέ καί ἄνθρωποι οἱ ὁποῖοι δέν πιστεύουν στήν ἀθανασία τῆς ψυχῆς· αὐτοί ὅμως τό χρησιμοποιοῦν μέ τήν ἔννοια ὅτι ὁ νεκρός εἶναι σεβαστός καί ἀπρόσβλητος μεταξύ τῶν ζώντων. Ἀρκετοί χρησιμοποιοῦν τό χωρίο καί σέ ἐπικήδειους ἤ ἐπιμνημόσυνους λόγους ἐννοώντας ὅτι ὁ ἀποθανών ἅπαξ καί πέθανε δικαιώθηκε, δηλαδή τοῦ συγχωρήθηκαν τά πάντα.


Ἔτσι δημιουργεῖται ἡ ἀντίληψη ὅτι ὁ θάνατος ἐξιλεώνει τόν ἄνθρωπο ἀπό τίς ἁμαρτίες, ὅλες τίς ἁμαρτίες, καί τόν εἰσάγει καθαρό στήν μέλλουσα ζωή. Μία τέτοια ἀντίληψη ὑπῆρχε καί στόν ἀρχαῖο εἰδωλολατρικό κόσμο καί σέ πολλούς ραββίνους τῶν Ἑβραίων.


Ἀλλά ἡ ἀνωτέρω ἀντίληψη εἶναι προφανῶς ἐσφαλμένη, διότι καταργεῖ τήν κόλαση. Ἐφόσον ὅλοι οἱ ἄνθρωποι πεθαίνουν, ὅλοι δικαιώνονται καί σώζονται. Ἡ ἀντίληψη αὐτή καταργεῖ ἀκόμη τό μυστήριο τῆς μετανοίας, διότι ἄν ὁ θάνατος ἐξιλεώνει τόν ἄνθρωπο ἀπό τίς ἁμαρτίες, τί χρειάζεται τό μυστήριο τῆς μετανοίας;


Ἡ διδασκαλία τῆς ἁγίας Γραφῆς εἶναι σαφής. Οὔτε ὁ θάνατος οὔτε τίποτε ἄλλο δέν μπορεῖ νά ἐξιλεώσει τόν ἀμετανόητο. Ἀλλά ἡ ἁμαρτία του ὅταν αὐτός πεθάνει, ἀκολουθεῖ τήν ψυχή του καί στήν ἄλλη ζωή ( ). Τό χωρίο «ὁ ἀποθανών δεδικαίωται ἀπό τῆς ἁμαρτίας» ἔχει ἔννοια ἐντελῶς διαφορετική ἀπό ἐκείνη πού δίνουν οἱ ἀμαθεῖς καί ἐπιπόλαιοι.


[…] Στήν περικοπή λοιπόν ὅπου περιέχεται τό ἐν λόγῳ χωρίο ὁ ἀπόστολος Παῦλος μιλᾶ γιά τό Βάπτισμα. Λέγει δέ ὅτι τό Βάπτισμα ἔχει τό ἑξῆς βαθύ νόημα. Εἶναι τό «ὁμοίωμα» τοῦ θανάτου τοῦ Χριστοῦ. Τό Βάπτισμα δηλαδή μοιάζει μέ τόν θάνατο τοῦ Χριστοῦ. Ὅπως ὁ Χριστός σταυρώθηκε καί τάφηκε, ἔτσι καί ἐμεῖς κατά τό μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος σταυρωνόμαστε καί ἐνταφιαζόμαστε ἤ μᾶλλον συσταυρώνομαστε καί συνενταφιαζόμαστε μέ τόν Χριστό. Καί ὅπως κατά τόν θάνατο τοῦ Χριστοῦ νεκρώθηκε ἡ ἁμαρτία, τήν ὁποία ἐκεῖνος ἀνέλαβε γιά χάρη μας ὡς ἐξιλαστήριο θῦμα, ἔτσι κατά τήν Βάπτιση ὁ παλαιός ἡμῶν ἄνθρωπος τῆς πονηρίας καί τῆς παραβάσεως τόν ὁποῖο ἕκαστος φέρει μέσα του ἐρχόμενος στόν κόσμο, συνεσταυρώθη γιά νά καταργηθεῖ τό σῶμα τῆς ἁμαρτίας «τοῦ μηκέτι δουλεύειν ἡμᾶς τῇ ἁμαρτίᾳ».


Ἡ διεφθαρμένη δηλαδή φύση μας σταυρώθηκε μαζί μέ τόν Χριστό, γιά νά καταστεῖ ἀνενέργητη πρός τήν ἁμαρτία ὡς νεκρή, ὥστε τοῦ λοιποῦ νά μή δουλεύουμε πλέον στήν ἁμαρτία. Εἶναι σάν νά φώναζε ὁ θεῖος ἀπόστολος Ἄνθρωπε! Πρόσεχε ἀπό τήν ἁμαρτία. Ἀφ’ ἧς στιγμῆς βαπτίσθηκες πέθανες γιά τήν ἁμαρτία. Ἀφ’ ἧς στιγμῆς κατῆλθες στήν ἱερά κολυμβήθρα ἐτάφης ἐκεῖ καί μένεις νεκρός γιά τήν ἁμαρτία. Αὐτό τό νόημα τονίζει ὁ ἀπόστολος. Καί εὐθύς προσθέτει· «ὁ γάρ ἀποθανών δεδικαίωται ἀπό τῆς ἁμαρτίας». Ὁ σύνδεσμος γάρ συνδέει μέ τό προηγηθέν χωρίο.

Το χωρίο πρέπει να είχε προκαλέσει σύγχυση από πολύ παλιά. Γι’ αυτό το αναλύουν πάλι και πάλι ο Ωριγένης, ο Βασίλειος («τουτέστιν απήλλακται, ηλευθέρωται, κεκαθάρισται πάσης αμαρτίας», λέει), ο Χρυσόστομος, ο Δαμασκηνός, εξηγώντας πως ο νεκρός απαλλάχθηκε από την αμαρτία όχι επειδή συγχωρήθηκαν τα ανομήματά του, αλλά επειδή σαν νεκρός αδυνατεί πια να αμαρτήσει. 

«Τις γαρ εθεάσατο πώποτε νεκρόν, ή γάμον αλλότριον διορύττοντα, ή μιαιοφονία τας χείρας φοινίσσοντα, ή άλλο τι των ατόπων διαπραττόμενον;» ρωτάει ο Θεοδώρητος ο Κύρου τον 5ο αιώνα. Δηλαδή, ποιος είδε ποτέ νεκρό να καταστρέφει ξένο γάμο, να φονεύει βάφοντας κόκκινα τα χέρια του στο αίμα ή να κάνει οτιδήποτε άτοπο; Ποτέ και κανείς. Αλλά ό,τι έπραξες ζων, εξακολουθεί να σε βαραίνει, όσο κι αν σε αγιογραφούν στους επικήδειους οι επιτήδειοι της παραγραφής και της κολακείας, όπως έγινε και με τη Θάτσερ, που από «σιδηρά» την παράστησαν χρυσή και άψογη οι ιδεολογικοί οπαδοί της.


Άσχετα αν πιστεύει κανείς ή όχι στα της θρησκείας, ας ξαναλύσουμε την παρεξήγηση:


ΔΕΝ δικαιώνεται ο νεκρός, ούτε καθαγιάζεται. 


Και εμείς δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υποκριθούμε πως κάθε νεκρός ήταν υπέροχος ούτε να δαγκώσουμε τη γλώσσα μας, ούτε να περιμένουμε μερικές εβδομάδες πριν μιλήσουμε.


Πηγή: lifo.gr

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όπως τα λες,μετα τον θάνατο δεν εξειλωνονται οι αμαρτιες ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ,όντως ΕΙΝΑΙ ειδολολατρικο.

Σ'αρπαξαν τα τελωνεία και σε περνουν από την ψιλή τη σιτα.

Είναι θέμα εξομολογησεως(μετανοιας)!

Μεγάλη συζήτηση.....😇😇😇😇😇

Άνοιξες πληγές τώρα.

Ανώνυμος είπε...

{οι επιτήδειοι της παραγραφής και της κολακείας} ! Χι, χι, χι. Έχουμε τέτοιους στην Αράχοβα;
Εμένα γιατί μου μυρίζεται σέντρα αλά παφσιλιπο; προχώρει πάντα μπρος!

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους αύριο να παρθεί απόφαση να μείνει μόνο του το ιστορικό Δίστομο,και να σταματήσει να πληρώνει τα χρέη της Αράχωβας.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΣΤΑΘΑΣ Ο ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΛΑΡΚΟ;;; ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΦΗΝΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ Ο ΑΔΩΝΙΣ;;

Ανώνυμος είπε...

Πείτε στο άλλο blog να αφήσει από τα χέρια την σπάτουλα.αφου ούτε σχόλια μας δεν δέχεται να ανεβάσει.

Ανώνυμος είπε...

Να φύγετε να μείνουμε μόνοι μας.

Είμαστε πολυ καλύτερα πρώτα.

Καταρρέουν οι μύθοι των ΑΠΕ

  ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΜΑΙΝΑΛΟΥ «Όταν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Συνασπισμός ψήφιζαν το Μάαστριχτ για την απελευθέρωση των αγορών, μας έλεγαν...